3F Superliga

MERE END 6.000 BILLETTER SOLGT TIL TILSKUERFRI LYNGBY-KAMP

Covid-19 restriktionerne gjorde, at Lyngby Boldklubs mod Brøndby IF den 14. februar skulle afvikles uden tilskuere. Et hårdt slag for Lyngby da hjemmekampene mod Brøndby for mange i Kongens Lyngby er et af sæsonens højdepunkter. Kampene lever et helt særligt liv på lægterne og genererer betydelige matchday indtægter for klubben.

 

I Lyngby oplevede man stor lyst blandt fans til at støtte op klubben i den udfordrende tid, og klubben søsatte derfor en lang række kreative initiativer, der alle sigtede mod at knytte klub og fans endnu tættere til hinanden og begrænse det markante fald i indtægter, som pandemien havde ført med sig.

 

Et af tiltagene var at åbne for salg af støttebilletter til kampen mod Brøndby. For at sætte ekstra skub i salget af støttebilletter satte klubben fem Matchworn spilletrøjer på højkant, som der ville blive trukket lod om i en konkurrence på kampdagen. Men pludselig tog tiltaget en uventet drejning. Flere Brøndby fans begyndte at kontakte Lyngby og opfordrede til, at der også blev åbnet op for salg af støttebilletter til udebaneafsnittet. Klubben valgte derfor at åbne for salget af 2.800 støttebilletter, og det skulle vise sig at være en rigtig god beslutning.

 

Inden for blot en uge kunne man melde udsolgt i udebaneafsnittet, og Lyngbys egne fans havde købt 3.209 støttebilletter. De to klubbers fans havde tilsammen købt 6009 fiktive støttebilletter for over 300.000 kroner, og det var bestemt noget der varmede i en kold og trængt økonomisk tid. Lyngbys administrerede direktør var overvældet og rørt over den fantastiske støtte fra både klubbens egne og rivalernes fans.

 

“Jeg er helt overvældet over støtten – både fra Brøndby- og Lyngby-fansene. Det betyder uendeligt meget i denne tid, hvor det ikke er nemt at være i eventbranchen, når man ikke må lukke tilskuere ind”, udtalte Lyngby Boldklubs adm. direktør, Andreas Byder.

 

Et udsolgt udebaneafsnit til en kamp uden tilskuere er unikt og fortæller historien om, at selvom de er rivaler på banen og lægterne under kampene, så står fans og klubberne i 3F Superliga sammen, når det er allermest tiltrængt.

1 TON LYNGBY PØLSER SOLGT PÅ EN UGE

Det er de færreste følgere af 3F Superliga, der ikke har hørt om den legendariske Lyngby pølse. En pølse som af mange betragtes som den bedste i landets bedste fodboldrække. Corona-restriktionerne betød dog, at ingen fans havde adgang til stadion, så udsigterne til at kunne nyde en stadionplatte på Lyngby Stadion var lange.

 

For mange trofaste Lyngby støtter hænger Lyngby grillpølsen uløseligt sammen med det at se klubbens førstehold spille. Til den første kamp efter nedlukningen valgte klubben derfor at søsætte et initiativ, der sigtede mod at bringe den komplette Lyngby stadionoplevelse hjem i stuen hos de Kongeblå fans.

 

Klubben allierede sig med den faste pølseleverandør Öxneholm og sammensatte pølsepakker, så klubbens fans fik mulighed for at smide den legendariske stadionpølse på grillen derhjemme og nyde en bid af Lyngby Stadion til kampene. Man kunne vælge mellem kunne vælge mellem tre forskellige familiepakker, så der var for en enhver smag i forhold til både mængde og sortiment.

 

Kommunikationschef i Lyngby Boldklub – Kristian Maimann – udtalte i et interview med Ekstrabladet:

 

 ” Vi har prøvet at genskabe stadionoplevelsen så godt, som vi nu kunne, så vores tilgang har været at sælge familiepakker med Lyngby-pølser i, så folk selv kan komme og hente dem og tænde op for grillen hjemme i haven, når de skal se kampen på mandag mod FCK”.

 

Initiativet blev en bragende succes. Flere hundrede pakker – svarende til mere end ét ton pølser – blev solgt på en uge! En omsætning på mere end 100.000 DKK alene på pølsesalg. Kristian Maimann gav følgende forklaring på succesen:

 

”Jeg tror, der er flere danskere, der kan nævne Lyngby-pølsen, end de kan nævne Lyngby-spillere, så pølsen er meget vigtig for os. En stor del af oplevelsen af at komme på stadion er jo også at kunne få pølserne. Vi sælger rigtig mange pølser til hjemmekampene, så det betyder rigtig meget for vores brand og vores produkt”.

SUPERFAN MALTHE FÅR SIN KØRESTOL OG SIT LIVS OPLEVELSE:

Vores fans samlede ind til Superfan Malthes kørestol, og derefter var han virtuel indløbsdreng

 

Lyngbyfans indsamler 130.000 til klubben med forskellige corona-initiativer!

 

6000 støttebilletter solgt til tilskuerfri kamp

Til kampen mod Brøndby lancerede vi støttebilletter og Brøndbys fans udsolgte udebaneafsnittet, mens vores egne fans købte 3200 billetter. Alt i alt mere end 6000 billetter solgt til en tilskuerfri kamp

 

Fanplakater og initiativ fra Lyngbys fanklub

Lyngbys fanklub har lavet et initiativ hvor de sælger fanplakater og dermed tjener lidt nu når de ikke kan tjene på udebaneture mm.

 

Live Biografevent med god coronaafstand

Da der ikke måtte komme nok tilskuere på stadion (500) lancerede vi live biograf-event, hvor fansene med god coronaafstand kunne se en række kampe på lærredet live

 

Virtuelle fans på Stadion! (Krediter fodboldbilleder.dk)

I vores sidste hjemmekamp inden 100-årsjubilæet og rivalopgør mod Nordsjælland var en masse kongeblå fans gået sammen om, at dekorere stuerne kongeblå og heppe på holdet fra stuerne via en virtuel storskærm bag et af målene.

 

Stadionstemning to go

Og til selvsamme Nordsjælland-kamp havde vi sørget for at vores partnere og sæsonkortholdere kunne pynte op hjemme i stuerne og komme i stemning til kampen. Et kæmpe event, hvor spillere, legender og ejere af klubben gik sammen om at dele Stadion to-go-pakker ud til de trofaste støttere. 500 goodiebags blev delt ud, hvor der både var de legendariske Lyngby-pølser, jubilæumsbogen, kartoffelsalat, brød, øl, Faxe Kondi, og meget meget mere.

 

Julebod i centrum af Lyngby-byen

Op til jul og jubilæumsåret var der rigtigt stor efterspørgsel på vores Lyngby-merchandise! Men fordi vores shop ligger på stadion, var det ikke muligt at få fansene ind og handle, så vi iscenesatte en julebod i ved Magasin i byen, og det var en kæmpe succes, for de lokale fans handlede julegaver – og ikke mindst gaver til sig selv.